Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Παιχνίδια που θα βοηθήσουν το παιδί μας να αναπτύξει τον λόγο του

 

Τα παιδιά κατακτούν ευκολότερα δεξιότητες όταν μαθαίνουν με διασκεδαστικούς τρόπους! Για να βοηθήσουμε το παιδί μας να εκφραστεί θα πρέπει να είμαστε οι ίδιοι εκφραστικοί. Ενθουσιασμός, αστείες γκριμάτσες, ήχοι με έμφαση, θεατρικότητα, έντονες εκφράσεις στο πρόσωπο, παιχνίδι και αυθορμητισμός είναι μερικά μόνο από τα κλειδιά που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη και τη βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων! Παρακάτω θα δούμε μια λίστα με παιχνίδια που βοηθούν στο χτίσιμο του λόγου μωρά και νήπια, χρησιμοποιούμε το κάθε παιχνίδι ανάλογα με την ηλικία και τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού.

  • Παζλ με ήχους(σφηνώματα)! Στην αρχή, επιλέγουμε παζλ με ήχους ζώων κι έπειτα με ήχους απ' το περιβάλλον μας π.χ. από μέσα μεταφοράς. Τις πρώτες φορές διαλέγουμε λίγα ζωάκια και περιμένουμε το παιδί να μιμηθεί. Όταν επιτευχθούν οι πρώτοι στόχοι, προσθέτουμε και την ονομασία του ζώου μετά τον ήχο.
  • Συνδέουμε τα παιχνίδια με ήχους π.χ. αυτοκινητάκι ''μπρουμ μπρουμ'', τηλέφωνο ''Ναι, ποιος είναι;'' κτλ. 
  • Κρύβουμε μέσα σε κουτάκια διαφορετικών χρωμάτων δακτυλόκουκλες ζωάκια και χτυπάμε ''τοκ τοκ'' το κουτί ώστε να εμφανιστεί το ζωάκι μαζί με τον ήχο του. Δίνουμε χρόνο στο παιδί να μιμηθεί. Αφού επιτευχθεί ο στόχος προσθέτουμε και το χρώμα του κουτιού.
  • Αρκετά παρόμοιο με το προηγούμενο είναι το παιχνίδι με μια φάρμα ''τοκ τοκ'', ανοίγει, τα ζωάκια εμφανίζονται και μιμούμαστε ήχους. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και με τα παραμύθια! Χτυπάμε το εξώφυλλο ''τοκ τοκ'' και ανοίγουμε το βιβλίο.
  • Ψαρέματα! Απλώνουμε τα μαγνητικά ψαράκια πάνω στο τραπέζι, λέμε ποιο χρώμα θέλουμε να πιάσουμε και ψαρεύουμε. Το παιδί μαθαίνει να περιμένει τη σειρά του. Έρχεται λοιπόν η σειρά του, λέει το χρώμα και ψαρεύει. 
  • Ρήματα! Σε ένα λούτρινο κουκλάκι δείχνουμε τα ρήματα πχ ο αρκούδος τρώει ή ο αρκούδος κοιμάται.
  • Παίρνουμε ξύλινα/πλαστικά φρούτα και τρόφιμα (γνώριμα στο παιδί), τα ονομάζουμε και του ζητάμε ονομαστικά να μας βρει ένα δίνοντας του δύο επιλογές.


Πρέπει να επισημανθεί, πως αν υπάρχει κάτι που μας προβληματίζει  σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού μας, το συζητάμε αμέσως με τον παιδίατρο και ζητάμε τη βοήθεια ειδικού, ώστε να μας δοθεί εξατομικευμένη αξιολόγηση και βοήθεια! Επιπλέον, ζητάμε τη γνώμη του παιδιάτρου για δεξιότητες που είχε κατακτήσει το παιδί αλλά φαίνεται να υπάρχει παλινδρόμηση!

Ζωή Δαμοπούλου

Ειδική Παιδαγωγός (ΜΑ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου