Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Παραγωγή Αφηγηματικού Λόγου - Τεχνική Φανταστικών Υποθέσεων

Συχνά, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν δυσκολίες στην παραγωγή αφηγηματικού λόγου. Ένας διασκεδαστικός τρόπος για την ενίσχυση του αφηγηματικού λόγου είναι η τεχνική των φανταστικών υποθέσεων. Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις με υποθετικά σενάρια και να περιγράψουν υποθετικές καταστάσεις. Η άσκηση μπορεί να γίνει προφορικά και γραπτά. Μπορούμε να δημιουργήσουμε φανταστικές υποθέσεις από γεγονότα της καθημερινότητας, από ταινίες ακόμα κι από αντικείμενα που υπάρχουν στο χώρο μας. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

·         Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν σχολικά κτίρια και τα μαθήματα γίνονταν στη φύση;
·         Τι θα συνέβαινε αν οι μαθητές γίνονταν δάσκαλοι και οι δάσκαλοι μαθητές;
·         Τι θα συνέβαινε αν στα σπίτια μας δεν υπήρχαν έπιπλα;
·         Τι θα συνέβαινε αν ξαφνικά δεν υπήρχε το διαδίκτυο;
·         Τι θα συνέβαινε αν το σχολείο ξαφνικά βρισκόταν στη Σελήνη;
·         Τι θα συνέβαινε αν τα ζώα μιλούσαν;
·         Τι θα συνέβαινε αν το σχολείο ξαφνικά βρισκόταν στο 2050 στο μέλλον;




Ζωή Δαμοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός(MA)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου